Według Bożego Słowa, prawdziwe utożsamienie z Jezusem Chrystusem w Jego śmierci, pogrzebaniu i zmartwychwstaniu, będzie prowadzić ludzi do podobieństwa do Chrystusa. Bóg nigdy nie obiecał, że wypracuje w nas na różne sposoby Swoje podobieństwo, w zależności od naszego nastawienia. Kształtowanie podobieństwa do Jezusa Chrystusa w życiu ludzi i ich osobowościach, jest czymś, co On czyni tak samo we wszystkich grupach, na wszystkich konferencjach i społecznościach na całym świecie, bez względu na nazwę. czytaj dalej
krzyż
Zmartwychwstałe życie
“Dowodem na to, że zostałem ukrzyżowany z Jezusem jest to, że jestem wyraźnie do Niego podobny. Wejście Ducha Jezusa do mnie przestraja moje osobiste życie na życie dla Boga. Zmartwychwstanie Jezusa dało Mu (Duchowi) autorytet do udzielenia mi życia Bożego i moje eksperymentalne życie musi być zbudowane na podstawie Jego życia. Mogę mieć zmartwychwstałe życie Jezusa teraz i będzie się ono objawiać w świętości.”
Oswald Chambers (1915)
Zwykłe życie chrześcijańskie
“Nasz błogosławiony Zbawiciel i Jego apostołowie byli całkowicie pochłonięci prawdą, która odnosi się do zwykłego życia. Wzywają nas, żebyśmy się zaparli samego siebie i brali swój krzyż na każdy dzień, abyśmy różnili się w każdym pragnieniu i sposobie życia od ducha tego świata: abyśmy się wyrzekli wszelkich jego bożków, nie bali się żadnych jego pogróżek, odrzucili jego radości i nie przywiązywali wartości do jego przyjemności Mamy iść wąską Ścieżką życia, jako pielgrzymi w częstych postach i nieustających modlitwach, w świętej bojaźni i bogobojnych aspiracjach, jako ci, którzy nie są z tego świata, lecz są obywatelami niebios. czytaj dalej
Zrozumienie podwójnego ukrzyżowania
Człowiek wierzący powinien wyraźnie rozumieć i prawidłowo rozróżniać między obiema fazami krzyża Chrystusa. Nie powinien wyznawać, że cieszy się z jednej, a odrzucać drugiej części.
Jeżeli jego ucho jest otwarte na słuchanie Jego głosu za zasłoną, to powinno być również otwarte na słuchanie Jego głosu poza obozem. Jeżeli wchodzi w przebłaganie, którego dokonał krzyż, to powinien sobie również uświadomić odrzucenie, jakie to pociąga za sobą. To pierwsze wypływa z tej części, która była częścią Bożą w krzyżu, a drugie z tej, która była częścią człowieka. czytaj dalej
Wieczna wielkość krzyża
“W Krzyżu jest zbawienie; w Krzyżu jest życie; w Krzyżu jest ochrona przed wrogami. W Krzyżu jest wyrażenie niebiańskiej słodyczy; w Krzyżu jest siła umysłu; w Krzyżu jest radość Ducha.
W Krzyżu jest wielkość cnoty; w Krzyżu jest doskonałość uświęcenia. Poza Krzyżem nie ma zdrowia duszy ani nadziei wiecznego życia. Weź więc swój krzyż i naśladuj Jezusa, a przejdziesz do życia wiecznego. On przeszedł przed tobą niosąc swój krzyż i umarł za ciebie na tym krzyżu, abyś ty również mógł nieść swój krzyż i chętnie umrzeć na Krzyżu. Bo jeżeli umrzesz z Nim, będziesz również z Nim żył; jeżeli jesteś uczestnikiem Jego cierpienia, to będziesz również uczestnikiem Jego chwały.”
Thomas a Kempis (1418)
Krzyż przed chwałą
“Wiemy dobrze, że symbole paschy, rany krzyża stały się teraz znakami łaski w Ciele zmartwychwstałego i uwielbionego Chrystusa. Wiemy, że postać Ukrzyżowanego żyje odtąd w chwale wiecznego Najwyższego Kapłana, który ustawicznie wstawia się za nami w niebie.
To ciało, w którym Chrystus żył w kształcie sługi zostało wzbudzone w dzień Wielkanocy jako nowe ciało, z niebiańską formą i chwałą. Ale jeżeli my mamy mieć udział w tej chwale i wspaniałości, to musimy najpierw być upodobnieni na obraz tego Cierpiącego Sługi, który był posłuszny aż do śmierci krzyżowej. Jeżeli mamy nosić podobiznę Jego chwały, to musimy najpierw nosić podobiznę Jego hańby. Nie ma innego sposobu odzyskania tego podobieństwa, które utraciliśmy poprzez Upadek.”
Dietrich Bonhoeffer (1937)
Znaczenie Krzyża
Łatwo jest zobaczyć, że człowiek jako zdeprawowany i zepsuty przez złe pożądliwości musi być oddzielony, jeżeli ma otrzymać błogosławieństwo od Boga; ale nie tak łatwo jest zobaczyć, że te wszystkie cechy, które czynił człowieka wielkim – mądrość, inteligencja, roztropność, moc, itp. – mają tendencję trzymania go w ciemności i nieświadomości w odniesieniu do Boga. Człowiek z tym wszystkim, co czyni go wielkim, jak również z tym co czyni go podłym musiał umrzeć, żeby Boże myśli o błogosławieństwie mogły się ziścić w Chrystusie. To jest znaczenie Krzyża.”
CA. Coates (1862-1945)
Podobieństwo do Krzyża
Musi istnieć podobieństwo pomiędzy Chrystusem a członkami Jego mistycznego ciała. Jakże byłoby to niekonsekwentne, gdyby święty Chrystus przewodził grupie nieświętych chrześcijan; albo wyobraźcie sobie Chrystusa dźwigającego Krzyż, a koło Niego pobłażliwych chrześcijan, których serca zwracają się często ku Egiptowi i wzdragają przed najmniejszym cierpieniem i samozaparciem! Tylko ci, którzy prawdziwie poszli za Nim, znając z doświadczenia moc Krzyża w uwolnieniu od panowania grzechu, będą „mieli odwagę i nie zawstydzą się w dniu Jego przyjścia.” czytaj dalej
Znaczenie Krzyża
Łatwo jest zobaczyć, że człowiek jako zdeprawowany i zepsuty przez złe pożądliwości musi być oddzielony, jeżeli ma otrzymać błogosławieństwo od Boga; ale nie tak łatwo jest zobaczyć, że te wszystkie cechy, które czynią człowieka wielkim – mądrość, inteligencja, roztropność, moc, i.t.p. – mają tendencję trzymania go w ciemności i nieświadomości w odniesieniu do Boga. Człowiek z tym wszystkim, co czyni go wielkim, jak również z tym co czyni go podłym musiał umrzeć, żeby Boże myśli o błogosławieństwie mogły się ziścić w Chrystusie. To jest znaczenie Krzyża.”
CA. Coates
Kościół poprzez krzyż
“Fakt jest taki, że chociaż Nowotestamentowe zbory miały pewne cechy charakterystyczne, to Nowy Testament nie podaje nam wzoru, według którego mają być zakładane lub kształtowane zbory! Nie ma planu czy projektu dla zborów w Nowym Testamencie i dlatego próba formowania kościoła Nowotestamentowego jest tylko tworzeniem jeszcze jednego systemu, który może być tak samo legalny, sekciarski i martwy, jak inne. Kościół jest to organizm, który rozwija się z życia i którego życie wytryskuje z Krzyża Chrystusa wplecionego w całą istotę ludzi wierzących. Jeżeli wierzący nie są ludźmi ukrzyżowanymi, to nie może tam być prawdziwego wyrażenia Kościoła.”
T. Austin – Sparks